Rekruttering med Statens eRekruttering

Rekrutteringsprocessen understøttes af Statens eRekruttering med et overblik over alle stillinger og ansøgere samlet i én digital løsning.

Statens eRekruttering

De statslige institutioner kan i dag rekruttere personale effektivt og professionelt via Statens eRekruttering. Systemet skal lette det administrative arbejde og understøtte HR-afdelingen gennem hele rekrutteringsprocessen.

Systemet sikrer et overblik over alle stillinger og ansøgere for at understøtte en optimal rekrutteringsproces. Samtidig understøtter systemet overholdelsen af relevante regler for området. Det kunne fx være datasikkerhed, forvaltning og ansættelse. Stillingsannoncer oprettet i Statens eRekruttering overføres automatisk til Jobnet.dk. Job-i-Staten lukkede pr. 1. juli 2019.

Herunder kan du læse mere om, hvordan I som statslig arbejdsplads kan øge tiltrækningen af kvalificeret arbejdskraft, sikre en god onboardingproces og optimal anvendelse af Statens eRekruttering.

Rekrutteringsguiden (Medarbejder- og Kompetencestyrelsen)

Målgruppe

Statens eRekruttering kan bruges af HR-afdelingen på de enkelte arbejdspladser i staten. Selvejende institutioner på det statslige område har også mulighed for at tilslutte sig løsningen. Læs mere nedenfor.

Tilslutning til Statens eRekruttering